Bara åååh!

Tjenamåss!
Här i Spanien är det helt awesome. Vem visste att en liten.. ganska liten.. typ lite större än örebro.. stad i norra Spanien hade New Yorker och Primark? Jag är lite i extas. Vilken tur att jag hade sparat pengar utöver mina sommarfestivalsparpengar :D

Det här blir ett sånt där tråkigt textinlägg men jag får hoppas att det går att intresseras av ändå. Kameran ligger bredvid mig, fullproppad med bilder men Sarah som är in charge of the kameraladder is in a sweet sleep liksom!

Så fort vi tar oss tid att lägga in bilder ska jag allt visa! Mohaha.

Jo jag tänkte berätta lite snabbt vad som har hänt denna vecka i La Espa(N me en grej över)ol!

Våran värdfamilj är väldigt gullig men det är ytterst ovanligt i Spanien att invånarna kan engelska och våran värdfamilj skiljer sig tyvärr inte från mängden. Vi var och handlade mat med dem i torsdags och de proppade i massa godsaker. Dounuts och chokladmousse mm. Det hade förmodligen blivit ännu mer om vi inte hade stoppat dem.

Skolan är inte som i Sverige.. verkligen inte! Alla kacklar som grovt hörselskadade hönor! Den första veckan gjorde lite ont i huvudet men man börjar vänja sig. Jag kommer väl prata jättehögt när jag kommer hem till Sverige igen haha. Vi gör mönster till en skjortväst som vi har konstruerat efter en SPANSK BESKRIVNING?!? hur vi nu lycklades med detta.. Sen har vi sytt den, vilket´tydligen bara var en toall och nu håller vi på med ytterligare ett mönster (vet inte varför och det är fett med jobbigt!)

Vi har också jobbat med läder och det är mycket mer min grej. Jobba med mer händerna och vara kreativ än att göra raka linjer efter exakta mått med vinkelrätlinjal, nej nu ska jag berätta. Vi gör ett läderfodral till ett anteckningblock med pennhållare. Vi har fått gravera (eller vad man ska kalla det) ett eget motiv och sedan bankar hål och sutt med läderband. Det blir jättefint!

I fredags hängde vi vid hamnen. Fett coolt! Haha. Men dte var jättefint där, speciellt på kvällen. Det fanns Restauranger, cafeér, barer, discohus och små affärer. Allting öppnade tydligen klockan tolv vilket vi inte visste när vi satt dä på en parkbänk  klockan halv elva. Tillslut vinkade vi åt oss tre pojkar (vilket är ganska lärr i Spanien när man är blond eller blåögd och vi var minsann en blandning av det goda! De visade oss runt vid hamnen och vi hade en bra kväll.

Nu är jag hungrig som bara attan! Ska försöka våga säga detta: podemos comer pepinos y los tomates? Nos gusta mucho! Vi vill ha gurka o tomater liksom!

Jomenja. Bilder kommer när vi får tid. Ha det så bra yaooooooooooooo. Pusselipusspusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback